Глобальна обсерваторія GoPE! вперше презентує нові профілі фізичного виховання. Це ключовий етап проєкту GoPE!, який має за мету систематично відстежувати стан якісного фізичного виховання та фізичної активності у школі у цілому світі, перетворюючи дані на інструменти політики, досліджень і практики.
Перша серія профілів охоплює 159 країн та забезпечує глобальне порівняння в трьох напрямах – політика, моніторинг, дослідження. Матеріали доступні англійською мовою, окремі профілі перекладені і іншими мовами на сайті.
«Ми зосереджені на якісній, своєчасній глобальній інформації щодо фізичного виховання та активності в школі, і в наступні роки будемо послідовно її розширювати», – д-р João Martins, співкерівник проєкту GoPE!
GoPE! опирається на стандартизовану методологію, узгоджується з даними Global Observatory for Physical Activity – GoPA!, і водночас заповнює критичну нішу стосовно шкільних систем: від навчальних програм до регулярного моніторингу та інтервенційних досліджень. Профілі країн акумулюють офіційні дані країни; оцінки участі підлітків у фізичній активності; параметри фізичного виховання в обов’язковій школі (наявність національних стандартизованих програм, обов’язковість предмета, мінімальний обсяг часу); національні системи спостереження за впровадженням політики; а також наукові публікації про шкільні інтервенції.
Актуальні дані фіксують прогрес і водночас системні прогалини. Наявність національної програми з фізичного виховання задекларували 82,3% країн (початкова школа) і 81,4% (середня школа), однак вимога до мінімального обов’язкового часу забезпечена лише у 52,5% та 53,1% країн відповідно. Лише 28,5% країн повідомили про національні системи моніторингу за реалізацію політик у фізичному вихованні. Лише близько 35% країн мають хоч одну публікацію про інтервенції з фізичного виховання/активності у школі, зокрема лідерами здебільшого є держави з високим рівнем доходу.
GoPE! профілі демонструють поточний стан фізичного виховання, прогалини й можливості для дії – від оновлення програм та нормативів часу до впровадження національних систем моніторингу, які дозволяють перевіряти виконання рішень на практиці. Дані дозволяють надалі працювати над важливим завданням – рівний доступ усіх дітей до якісного фізичного виховання та можливостей бути активними у школі.
Разом із профілями країн у рамках проєкту GoPE! підготовлено інтерактивний вебсайт для порівняння країн і створення власних візуалізацій, а також Каталог політик фізичного виховання – унікальне пошукове сховище з понад ніж 500 національних документів. Це важливий ресурс для політиків, дослідників та практиків.
Керівний комітет GoPE! очолюють провідні науковці та експерти з усього світу. Серед них João Martins (University of Lisbon, Португалія), Marcos Onofre (University of Lisbon, Потругалія), Andrea Ramirez Varela (The University of Texas Health Science Center at Houston, США), Dean Dudley (University of Queensland, Австралія), Rafael Tassitano (University of Illinois Urbana-Champaign, США), João Costa (Munster Technological University, Cork Campus, Ірландія), Michael Pratt (University of California San Diego, США), Pedro C. Hallal (University of Illinois Urbana-Champaign, США).
Реалізацію завдань обсерваторії GoPE! та формування профілю України у рамках міжнародної співпраці забезпечувала також професор Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського, доктор наук з фізичного виховання і спорту Юлія Павлова.
Профіль України двома мовами (англійською і українською) представлено за посиланням.
Прес-реліз підготували д-р João Martins та проф. Юлія Павлова.